Friday, June 5, 2009

Berjayakah saya?

Semakin usia meningkat... semakin bertambah terdetik di hati saya untuk mencari erti kejayaan sebenar dalam kehidupan seorang manusia. Sebolehnya saya mahu jadi seorang yang BENAR-BENAR BERJAYA... kerana terasa seperti sia-sia saja hidup ini jika setakat "gitu-gitu aja..." (meminjam kata2 Saiful Apek)



Tapi... apakah keputusan 5A Peperiksaan Penilaian Darjah 5 saya, Gred 1 SRP dan SPM saya, sijil Diploma dan Ijazah saya di universiti tempatan dan luar negara, Sijil Anugerah Khidmat Cemerlang saya dan beberapa lagi pengiktirafan lain yang saya terima sepanjang hidup saya ini sudah melayakkan diri saya ini digelar insan yang berjaya?

Firman Allah bermaksud, "Dan (ingatlah) sesiapa yang taat kepada Allah dan RasulNya, maka sesungguhnya ia telah berjaya mencapai sebesar-besar kejayaan." (Surah Al-Ahzaab: 71)

Kini saya temui erti sebenar sebuah kejayaan... saya perlu terus berusaha demi sebuah kejayaan hakiki... Semoga terus diberi semangat dan kekuatan. Amin...

No comments: