Monday, July 6, 2009

Divide & Conquer!









Dia rasa dia faham sekarang... kenapa mereka ini begitu beriya benar meruntuhkan sistem kekhalifahan dan memecahkan semua kepada sistem kenegerian dan kenegaraan seperti sekarang. "Kau buat hal kau, jangan masuk campur hal orang lain. Gaza itu di Palestin jadi jangan masuk campur. Biarkan mereka dengan masalah mereka sendiri!" Hmmm... berjayalah nampaknya matlamat mereka ini seperti yang termaktub di dalam protokol mereka... "Protokol Zionis"!

Matlamat #3
Menghapuskan semua kerajaan dan menghapuskan perasaan cintakan Negara.

Cara #3
1. Wujudkan 2 blok Negara yang berbeza iaitu negara maju dan negara mundur.
2. Elakkan masyarakat Arab daripada bersatu dengan menerapkan semangat nasionalisme yang JELAS BERCANGGAH dengan ISLAM kerana ia berasaskan kepada ketaksuban pada negara masing-masing.
3. Juzukkan negara Arab kepada negara-negara lebih kecil dan mempunyai sistem pemerintahan sendiri tanpa ada sebarang pergantungan atau campurtangan negara lain.
4. Kuasai parti politik di negara-negara Arab.

Dia membayangkan betapa jika sistem Khalifah dahulukala itu masih tertegak hingga ke hari ini tentunya hanya satu nama yang paling bersesuaian digelar "Negara Kesatuan Islam Bersatu"! Hmm... bilakah agaknya masanya akan tiba???

No comments: